مأمن

و چه مأمن و پناهی بهتر از خداوند لم یزلی؟

مأمن

و چه مأمن و پناهی بهتر از خداوند لم یزلی؟

مأمن

در پیچ و خم زندگی ،وقتی فکر میکنی همه ی راه ها به بن بست رسیده است،
بیاد بیاور خودش فرمود:
و الله غالب علی أمره (یوسف_۲۱)
و همه چیز در برابر ارادهٔ خدا هیچ است.
و أما الظاهر...ذلک لقهره و لغلبته الاشیاء و قدرته علیها.
و خدا ظاهر است ...به واسطه غلبه و تصرف و قدرتش بر همه چیز.
و چه مأمن و پناهی بهتر از خدای لم یزلی؟
امام رضا (ع). (کافی،ج ۱،ص۳۰۴)

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مصاحبه ...

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ
هی میروم سایت دانشگاه 
هی مینویسد منتظر اعلام نتایج باشید 
ساعت به ساعت می روم 
و دو باره همین جمله که انگار برای حرص دادن من است ، پیش رویم ظاهر میشود...
چند روز پیش بود که برای مصاحبه ی دانشگاه امام صادق ع دعوت شدم ،
به توصیه ی مادرم و به همراه برادرم  دو روز قبل از مصاحبه به تهران رفتیم تا بلکه به محیط خو بگیرم و خستگی راه اذیتم نکند و چه و چه و چه...
صبح روز مصاحبه ساعت ۵صبح بیدار شدم تا سر ساعت مقرر  در محل حاضر باشم 
به هر صورتی که بود رسیدم  گزینش دانشگاه ،
بعد از کلی برو بیا نوبت مصاحبه ی من شد...
وارد اتاق شدم که ناگهان چشمم به سه استاد مسن و باتجربه افتاد با اینکه از شرایط گزینش و فضا توسط یکی از آشنایان مطلع شده بودم اما صدایم میلرزید ، دستانم عرق کرده بودند و تمام علائم یک آدم استرسی یکجا در من ظاهر شد.
و از آنجایی که استاد ها بسیار با تجربه بودند ( البته که با استرسی که من داشتم به تجربه نیاز نبود. به راحتی در حالاتم مشخص بود و اگر نمی فهمیدند جای تعجب داشت)در همان ثانیه اول متوجه استرس زیاد من شدند و لیوان آبی تعارفم کردند که بلکه استرسم بخوابد البته که مؤثر هم بود،
کلی سؤال پرسیدند، کلی هم جواب شنیدند ، با ربط و بی ربط
یه سری ها هم بی جواب ماند...
بالاخره مصاحبه به  هر شکلی که بود  تمام شد .
و اعلام کردند که ۱۵ شهریور با پذیرفتشدگان تماس گرفته میشود و نتایج هم در سایت قابل رؤیت است.
اما
نه در سایت خبری هست و نه تلفنی به صدا درآمده...
با هر تلفن آشنا و غریبه دلم هری می ریزد
و با هر سرچ سایت دانشگاه نصفه عمر میشوم ...
دلم این دانشگاه را میخواهد ...
عقلم هم ...
اما به دل و عقلم اعتنا نمی کنم 
کار را سپرده ام به کسی که بهتر میداند ...به کسی که بهتر از همه صلاحم را میداند و میخواهد *
من به او اعتماد و تکیه کرده ام ...
و به دامن کسی چنگ زده ام که میدانم با همه ی بدی ام و با همه ی کوتاهی هایم بهترین دعا ها را در حقم میکند بلکه واسطه گری کند،
چون او میداند و من نمی دانم...
چون مطمئنم که اگر بخواهد میشود  اگر نخواهد هم نمی شود 
چون مطمئنم که مطمئنم...


*سوره ی بقره  آیه ی ۲۱۶ « حکم جهاد بر شما مقرر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار است ، لکن چه بسیار شود که چیزی را ناپسند شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شر شما در آن است و خدا میداند وشما نمی دانید.»
**این متن را در اوج بی قراری اعلام نتایج نوشتم.بلکه دعایم کنید که آرام گیرم.
التماس دعا
دانشگاه امام صادق ع پردیس خواهران
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۵
نسترن گلزار

نظرات (۷)

اگر مایل هستید که پیرامون مسئله نگاه انتقادی به دنیا نگاه کنید...
اگر دنبال بحث های کلان روز هستید
اگر دوست داشتید در فضای بدون تبلیغات و ... حرف های خوبی را بخوانید
نگرش دشمن شناختی تان کامل شود
به سایت ما رجوع کنید
www.teeh.ir
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۱۸ الـ ه ـام 8 عـظـیـمـی
انشالله که خیره... می دونم این حال رو :)
اول برای آرامشتون دعا می کنم،
بعد برای این که اگر صلاحه همین جایی که دوست دارید قبول شید،
اما بعد دعا می کنم اگر اینجا قبول شدید، قدر زحمت و اضطرابی که براش کشیدید رو بدونید... و شایسته ازش خارج شید... طوری که هربار به آرزوهای گذشته تون نگاه می کنید، حس افسوس نکنید... دعا می کنم اگر قبول شدید حقِ این نعمت، آرزو و هر اسمی که میشه روش گذاشت رو به جا بیارید...

(آمین ها...)
پاسخ:
ممنون از دعا ها و توجهتون خانم عظیمی
انشاالله
بهترین دعا ها رو در حقم کردید ،چون واقعا خیلی مهمه ،خیلی مهمه که افسوس نخورم خیلی مهمه که پشیمون نشم خیلی مهمه که قدرشو بدونم و خیلی مهمه که درست واقعا درست انتخاب کنم و همه ی این دعا ها خیلی مهمه ...
میترسم از پشیمون شدن خیلی میترسم به خاطر همین کارو  سپردم به خودشون چون  صلاحمو میدونن
ممنون از دعا های خیرتون ...
التماس دعا واقعا محتاجم به دعاهاتون
رحمت و پرکت خداوندی بر شما باد 
ان شاالله خیر ترین رقم بخوره 
پاسخ:
ممنون از لطفتون
ممنون از دعای خیرتون 
انشاالله 
انشاالله همه عاقبت به خیر بشن 
التماس دعا
جالبه !!!
دانشگاه امام صادق واحد خواهران هم داره ؟؟!!
نمیدونستیم!
خیره ان شا الله ...
پاسخ:
بله 
تعداد رشته ها فقط چهارتاست (حقوق.فقه و حقوق اسلامی .معارف اسلامی و علوم تربیتی . فلسفه و کلام اسلامی.)و پذیرش دانشجو هم فقط ۲۰۰نفره.
اما واحد برادران خیلی رشته های بیشتر و تعداد دانشجوی بیشتری داره...
انشاالله
ممنون
التماس دعا
۰۶ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۱ سید مهدی عاشق علی
سلام
خانمم فارغ التحصیله دانشگاه امام صادق علیه السلامه
خیلی دانشگاه خوبیه
ان شاءالله قبول شین
پاسخ:
سلام
انشاالله موفق باشند و عاقبت به خیر
خوش به حالشون...
خیلی دانشگاه خوبیه ...
البته من تلاشمو کردم سپردم به خدا و ولی خدا 

۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۲۳ خانوم لبخند :)
فقط چهار تا رشته واسه خانوم ها؟! چه کم :(
پاسخ:
خیلی کمه در حالیکه واسه آقایون چند برابر خانم هاست...
:(((
۱۲ دی ۹۵ ، ۱۴:۴۵ دلا بانو
سلام
الان امام صادقین یعنی؟
چی میخونین؟
پاسخ:
سلام
خیر
تو مرحله ی مصاحبه نتونستم چن تا سوال رو جواب بدم
و رد شدم :)
 این متن مال زمانی بود که منتظر جواب مصاحبه بودم و استرس داشتم ؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی