مأمن

و چه مأمن و پناهی بهتر از خداوند لم یزلی؟

مأمن

و چه مأمن و پناهی بهتر از خداوند لم یزلی؟

مأمن

در پیچ و خم زندگی ،وقتی فکر میکنی همه ی راه ها به بن بست رسیده است،
بیاد بیاور خودش فرمود:
و الله غالب علی أمره (یوسف_۲۱)
و همه چیز در برابر ارادهٔ خدا هیچ است.
و أما الظاهر...ذلک لقهره و لغلبته الاشیاء و قدرته علیها.
و خدا ظاهر است ...به واسطه غلبه و تصرف و قدرتش بر همه چیز.
و چه مأمن و پناهی بهتر از خدای لم یزلی؟
امام رضا (ع). (کافی،ج ۱،ص۳۰۴)

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

من یک مسلمان خوشبختم

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۲ ب.ظ

خوشبختی من در این حدیث نبوی خلاصه شده است :


از خوشبختی مسلمان داشتن خانه ی وسیع و همسایه ی شایسته است.                                         الخصال، ج۱،ص۲۰۱




***پ.ن:خونه ی وسیعی ندارم و فقط به این تکیه میکنم که همسایه ی آقا امام رضا ع هستم البته یه همسایه ی ۲۵۰کیلومتری پس خوشبختم...


گنبد امام رضا ع


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۴
نسترن گلزار

نظرات (۱۲)

۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۱ محمد احسان حیدری
سلام نسترن جون
عالی بود 
امیدوارم موفق باشی

پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم
همین طوره همه ی ماها که نزدیک امام رضاییم واقعا خوشبختیم
پاسخ:
بله ...
همسایه ی امام بودن خودش بزرگترین نعمته...
پاسخ:
بله همینطوره...
نعمت و خوشبختی...
++++
پاسخ:
😃
زیبا بود
پاسخ:
ممنون
یاد این حدیث افتادم که امام حسین فرموده:
از نشانه‏‌هاى خوش‏نامى و نیک‏‌بختى ، همنشینى با خردمندان است.
و من همیشه بهش فکر می‌کنم. دل‌م می‌خواست اطرافیانی، اینطور داشتم.
--- 
اما در مورد همسایه‌ی امام رضا بودن، ترجیح می‌دم کیلومترها دور باشم. نه اونقدر دور و غیر قابل دسترس. نه البته خیلی نزدیک... به هر حال آدم باید بدونه جاش کجاست!
پاسخ:
چرااااا خیلی نزدیک نه ؟؟؟؟؟؟؟
البته من خودم رو همسایه میدونم نسبت به کسی که کیلومتر ها فاصله داره و از این همسایگی برکات زیادی دیدم و میبینم  هر چند که ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارم ...و اگه میشد دوست داشتم نزدیک تر بشم...چه از لحاظ دل و چه از لحاظ مکان بالاخره هردوش مهمه هم دل و هم مکان

میگم که... آدم باید حد خودش رو بدونه، واسه من همین فاصله نمیدونم چند صد کیلومتری کفایت میکنه 
پاسخ:
آهان...!!!
متوجه شدم!!!!
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۸ محمد آذرکار
خوش به سعادتتون سلام ما فقرا رو هم برسونید..

پاسخ:
...
حتما
التماس دعا
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۴ المهدی یأتی
سلام وبلاگ خوبی دارید و مطالب زیبا
لطفا وبلاگ ما رو هم دنبال کنید
پاسخ:
سلام 
ممنون 

۰۲ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۴۱ الـ ه ـام عـظـیـمـی
همیشه دلم می خواسته هم سایه و هم جوار امام رضا جان باشم؛ اما دوستهای مشهدی میگن که شما ها که از راه دور میاید زیارت رو، امام جان بیشتر تحویل میگیره... گمونم جای شما جایِ خوبیه؛ نه کاملاً نزدیک، نه کاملاً دور.
خوش به «حال»تون ...
پاسخ:
ممنونم...😉😉😃
ولی چه فایده که آقا دیر دیر میطلبن ما رو ...
دوستانتون درست میگن انگار هر  کسی از راه دورتر میاد عزیزتره...
منم هی سعی میکنم اظهار  همسایگی و همجواری کنم بلکه آقا بهم یه نیم نگاهی بکنه ...
ولی انگار خیلی خیلی دورم خیلی زیاد اونقدر که همسایگی هم هیچ تأثیری نتونستم روم بزاره ....
😞😞😞
آیا از این دنیا خسته اید؟ از دست خودتان هم؟ شما هم چون ما به دنبال دستی می گردید که دستتان را بگیرد از این همه گناه بیرون بکشد؟
چه دستی از دست شهیدان مطمئن تر برای به دست آوردن خدا؟ تنها کمی عشق می خواهد و ایمان و اراده، عشق به انوار مقدسی که هیچ گاه نمی گذارند زندگی هایمان در تاریکی غرق شود، ایمان و اعتماد به آنها که فعال لما یشاء اند و کمی هم اراده که دستتان را به سویشان ببرید و عهد ببندید برای ترک گناه و همراهی و همپایی با آنان.
حال مایلید با شهدا میثاق ببندید؟

+ منتظر حضور گرمتون در تا شهدا هستیم...
با قراردادن بنر یا لینک تا شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سهیم باشیم.
موفق باشید.
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی